Compania de teatru D'AYA

UNDERCLOUD - festival de teatru independent de orice

Produs de Compania de Teatru D'AYA şi Lăptăria Enache

Ediţia a IV-a în La MUSE - Teatrul de pe Lipscani 53

29 august - 10 septembrie 2011


Informatii la telefon   0727 100 856
Rezervări pe   www.bilete.ro şi www.vreaubilet.ro

Oferta 5+1 : la cinci bilete cumparate, primesti un bilet gratuit la un alt spectacol din cadrul festivalului.

Costul biletului este:
30 lei în perioada 29 august - 9 septembrie
50 lei pe 10 septembrie




Festivalul e inspirat din viata oamenilor de azi si ii inspira pe oamenii de azi. Fara decor impopotonat si fara brizbrizuri inutile. Zice direct ce crede. E lipsit de pretentii “de eticheta”. Le vorbeste oamenilor pe limba lor, direct catre minte si suflet. E uman, fara artificii, fara recuzita excesiva. Emotia este transmisa de oamenii care il fac si te convinge sa te simti ACOLO, implicat.

Ce e UNDERCLOUD?
E un FESTIVAL DE TEATRU VIU,
care nu lancezeste,
care nu se blazeaza,
care nu se poticneste,
care nu se plictiseste,
care nu se repeta.


Director onorific: Calin Husar
Directorul festivalului: Chris Simion, regizor
Director executiv: Carla Teaha, PR
Selectioner: Marius Zarafescu, teatrolog
Producatori: Compania de Teatru D`AYA, Teatrul Undercloud & Laptaria Enache



Luni – 29 August

ora 19

TE IUBESC! TE IUBESC?

dupa “Zapezile de altadata” de Dumitru Solomon

cu: Corina Moise, Liviu Romanescu, Alexandru Grigore si Manuela Harabor.

Regia: Chris Simion

...”Te iubesc! Te iubesc?” este mai mult decat un spectacol de teatru.

Este o reteta comica despre cum sa fim fericiti in cuplu.

● La inceputul relatiei orice cuplu are un balcon ca Romeo si Julieta, pe care mai tarziu isi intind rufele!

● Calitatile care o atrag pe femeie la un barbat sunt exact acelea pe care nu le va mai suporta mai tarziu.

● Daca dragostea este oarba, casatoria iti deschide ochii.

● Secretul fericirii in cuplu: Sa nu-ti vina ideea sa compari!

● Daca IUBIREA este raspunsul, puteti sa repetati intrebarea?

* In editia anterioara a festivalului a fost piesa care a avut cei mai multi spectatori, fiind singurul spectacol care s-a jucat, datorita numarului mare de spectatori, de 2 ori in aceeasi seara.

Luni – 29 August

ora 21:30

AUTOBAHN

de Neil LaBute

cu: Alexandra Murărus, Cristi Balint, Corina Moise, Bogdan Cotlet, Iulia- Diana Samson,Vlad Logigan.

Regia: Andrei si Andreea Grosu

3 povesti

3 masini

6 oameni

Spectacolul Autobahn este tabloul unor povesti reunite pe acceasi scena, toate propunand acelasi spatiu: Masina.

Prin definitie masina este un spatiu limitativ ,claustrat care obliga calatorii la o pozitie verticala, privirea inainte, stare alerta, atentie permanenta si vizualizarea lumii prin parbriz si oglinzi retrovizoare. Oamenii captivi in acvariile mobile sunt martorii spectacolului care se deruleaza in fata ochilor la viteza stabilita de conducatorul vehiculului.

Cuvintele rostite intr-o masina nu pot scapa neauzite, ele se lovesc de metal si geamuri si se intorc la noi cu ecou.

Intr-un spatiu mic si inchis nu poti sa cresti o minciuna. Aici adevarul este o conditie.

Contactul vizual este unilateral iar trairile si reactiile sunt amplificate de imposibilitatea unei comunicari nemijlocite.

Regulile jocului din masina fiind spuse, va invitam la drum!

Textul lui Neil LaBute inoveaza prin propunerea unui spatiu neconventional pentru teatru: masina.


Marti – 30 August

Ora 19

CUM M-AM LASAT DE GANDIT

Cu: Anca Sigartau si 1-Q SAPRO

Regia: Bogdan Muntean

« Un spectacol în care întâlnim pe scena doi artişti diferiţi, Anca Sigartău şi 1-Q Sapro, dar cu un mesaj comun, dovedindu-ne că oricât de diferiţi am fi şi indiferent de modalitatea de exprimare, ARTA este un alt strigăt, este o dorinţă de a zgudui societatea din nepăsarea cu care ne otrăveşte viaţa. » (Bogdan MUNTEAN)

„Cum m-am lasat“, fals tratat de non-gândire

De obicei, suntem îndemnati sa ne lasam de fumat, de alcool, droguri sau sex. Acum suntem învatati sa nu mai fortam neuronii.
Gândirea dauneaza grav carierei!
Daca esti într-o functie de conducere si stai mult pe gânduri, adio! Ti-a si sarit scaunul directorial de sub sezut.
A...nca Sigartau si 1-Q Sapro lanseaza un apel catre „ intelectualii obositi“ îndemnându-i sa abandoneze gândirea în favoarea unei
vieti lipsite de orice efort intelectual.

Cei doi oferă chiar şi câteva soluţii - vreo nouă - care să le uşureze celor interesaţi demersul. „Cum m-am lăsat“, în regia lui Bogdan Muntean, după o idee de Hannes Stein, pus în scenă la Teatrul Metropolis, este o falsă pledoarie în favoarea non-gândirii şi inacţiunii. Un pretext de care cei doi actori se folosesc admirabil, pentru a ne plimba prin pădurea defectelor umane şi prin arta universală. „Focile sunt animale fericite.

Marti – 30 August

Ora 21:30

CADA CU PICIOARE

cu: Stefana Zamfirescu si Cristi Balint

Regia: Florin Zamfirescu

O povestea a 10 destine singure, tipologii diferite, care incearca sa-si gaseasca perechea. Sunt 10 scene in care, sub pretextul vanzarii unei Cazi, fiecare- vanzator si cumparator, cauta, de fapt, acel "ceva"- "perla pierduta in gunoi".

Textul este in cazul de fata un pretext. Cele 10 personaje sunt jucate de 2 actori- fiecare avand 5 roluri. Schimbarea se face la vedere, accentul fiind pus pe jocul actorilor.

Liantul este dat de diferite fragmente muzicale, care nu fac altceva decat sa accentueze starea de solitudine care reiese din fiecare moment.

Cu toate acestea piesa este o comedie, un "haz de necaz".


Miercuri – 31 August

Ora 19:00

AMALIA RESPIRA ADANC

de Alina Nelega Cadariu

cu: Cristina Casian

Regia: Mariana Camarasan

"Amalia respira adinc" este un "one-woman show".
Prin intermediul istoriei "mici", destinul unei femei urmarit din anii
60 pina in 2000, ni se spune de fapt istoria "mare", a Romaniei comuniste si postdecembriste. La inceput, protagonista e pioniera, se bucura nespus ca a scapat de lectiile "timpite" de pian, de cele de franceza si de guvernanta nemtoaica. Ii plac cintecele patriotice, in special "Internationala", pe ritmurile careia fratele ei, alungat de la liceul de coregrafie, repeta in grajd figuri de balet. Personajul trece de la o virsta la alta, din ce in ce mai strivit de compresorul istoriei. Ramine orfana, militienii ii fura ciudatul animal de companie, pe scroafa Fany, e violata de un reprezentant al legii, naste inca din scoala un baiat. Acesta moare in adolescenta incercind sa fuga din tara, traversind inot Dunarea. Amalia se marita cu un nemernic, ajunge sa se prostitueze si revolutia o gaseste, singura, batrina si saraca, spalind veceurile la Aeroportul Otopeni. In ciuda faptului ca povestea e ingrozitor de trista, personajul are de la inceput pina la sfirsit un curaj si o candoare de invidiat. Nu isi plinge nici o clipa de mila, relateaza doar faptele nude cu o incredibila seninatate. Textul Alinei Nelega Cadariu, laureat cu Premiul "Autor European", anul acesta, la Heidelberg, face cit un intreg rechizitoriu intr-un eventual proces al comunismului. Montarea e cu atit mai interesanta cu cit cele trei creatoare, regizor, actrita si scenograf, nici macar nu au cunoscut comunismul. Pare ca memoria bunicilor si a parintilor a fost mostenita de cei tineri, perpetuind astfel, in mod fatal, suferinta.

*Premiul Uniter pentru Debut.

Miercuri – 31August

Ora 21:30

CUI I-E FRICA DE VIRGINIA WOOLF?

de Edward Albee

cu Florina Gleznea, Ionuţ Grama, Sînziana Nicola, Emil Măndănac

Un spectacol de Mariana Cămărăşan şi Alexandra Penciuc


„Cui i-e frica de Virginia Woolf?”este una dintre cele mai tulburatoare povesti de iubire ascunsa sub masca unei relatii disfunctionale. George, profesorul ratat de la catedra de istorie si Martha, sotia lui si fiica sefului universitatii, se intorc acasa dupa o petrecere. Dar noaptea abia incepe, iar publicul devine prizonier in casa celor doi si martorul unui sir de jocuri si glume, in care demonii vor iesi la lumina. Pentru ca Martha i-a invitat la ei acasa pe noii veniti in orasul universitar, blondul Nick si naiva lui sotie, Honey. Ceea ce urmează va demonstra că nimic nu este mai amuzant şi mai irezistibil decât cruzimea şi că adevărul şi iluzia pot spune uneori aceeaşi poveste.

Cine a văzut „Cui i-e frica de Virginia Woolf?” a trăit o experienţă rară: aceea când publicul participă intens la tot ce se întâmplă pe scenă. Relaţia spectacol-spectator devine aici una foarte intimă. Ca într-un idilic cadru elisabetan, publicul întreţine o relaţie afectiv zgomotoasă cu cinismul feroce al lui George (crud om, dar le zice bine!), cu exuberanţa Marthei (ah, ce femeie depravată!), cu vanitatea lui Nick (un nesuferit!), si cu zbenguielile imature ale lui Honey (săraca de ea!).

„Se spune despre textul lui Edward Albee, Cui i-e frica de Virginia Woolf?, că nu poate fi jucat de actori tineri, din cauza vârstei înaintate a personajelor. Şi totuşi, cine s-ar fi gândit ca revelaţia stagiunii trecute a Studioului UNATC Casandra va fi un spectacol făcut pe acest text şi interpretat de patru absolvenţi, a căror medie de vârsta depăşeşte cu puţin douăzeci de ani?!

* SPECTACOL NOMINALIZAT LA GALA PREMIILE UNITER 2009 PENTRU CEL MAI BUN DEBUT

Florina Gleznea pentru rolul Martha şi Ionuţ Grama pentru rolul George

S * SPECTACOL PREMIAT LA GALA ABSOLVENTILOR - CASANDRA 2007

FFlorina Gleznea şi Sînziana Nicola – Premiul pentru Interpretare Feminină

Ionuţ Grama – Premiul Special al Juriului


Joi – 1 septembrie

Ora 19

CE NE SPUNEM CAND NU NE VORBIM

de Chris Simion

Cu: Cristi Iacob, Ilinca Goia, Vitalie Bichir, Gabriela Iacob, Alina Teianu.

Regia: Chris Simion

O POVESTE DESPRE NESFARSITUL CONFLICT DINTRE RATIUNE SI INIMA...

6 tablouri despre 6 variante de a insela in cuplu…comedie 100%.

Ce ne spunem cand nu ne vorbim este un roman in doua volume:

Primul volum, publicat de Editura Trei, se gaseste deja in librarii.

Al doilea volum este acest spectacol de teatru al carui text nu va fi publicat niciodata si poate fi “citit” cu o singura conditie: venind in sala de spectacol.

Ce avem in mintea noastra, coincide foarte rar, sa nu zicem intamplator, cu ceea ce spunem sau cu ceea ce facem. De cele mai multe ori mintea nu traieste in acord cu sufletul. De parca am trai permanent cu o a doua persoana in noi insine. Spectacolul din mintea noastra este al doilea volum al romanului "Ce ne spunem cand nu ne vorbim". In cheie absolut comica...umorul fiind singurul care ne salveaza din absurd.

Vineri – 2 septembrie

Ora 19

AMERICAN BUFFALO

de David Mamet

cu: Gheorghe Ifrim, Vlad Zamfirescu, Marius Florea Vizante

Regia: Cristi Juncu

Este foarte puţin probabil să mai întâlneşti un text atât de amuzant, la limita dintre absurd şi comedie, care articulează atât de bine lumea marginalilor, a şuţilor, parodiind-o din interior, analizând pe îndelete mecanismele de gândire a unor tâlhari care pun la cale o „mare“ lovitură.
În piesa apărută în 1975 şi jucată prima oară la Chicago, autorul american David Mamet a făcut o radiografie de profunzime a limbajului acestei categorii pestriţe.

Vocabularul colorat, plin de cuvinte deocheate, este dublat de atitudini corporale care îi diferenţiază de muritorii de rând pe cei care cred că învârtesc lumea pe degete.

Cei trei bărbaţi abia se înţeleg pe ei înşişi, iar când vine vorba să accepte alte puncte de vedere iau în calcul aplicarea următoarei reguli: „pe unii nu poţi să-i schimbi decât dacă-i omori“. Dar diletanţii pungaşi nu ucid pe nimeni, îşi omoară doar timpul cu delicioase discuţii despre nimic. Sunt prea neîndemânatici ca să facă vreun rău. Actorii nu capătă nicio pată la dosar, după acest spectacol care le oferă roluri de mare întindere şi posibilitatea de a-şi arăta talentul. Interpretările lor sunt imaculate.
Cel mai bun este Marius Florea Vizante (în rolul lui Bob), care a împrumutat câteva din reflexele personajului său din „E pericoloso sporgersi“, filmul lui Nae Caranfil. Mucalit şi împiedicat, el este pungaşul cu un IQ mult sub medie, veşnic intimidat şi dispus s-o încaseze pentru stângăciile sale. E suficient să ridice doar o sprânceană şi lumea se tăvăleşte pe jos de râs.
El este cel slab, luat sub aripa protectoare de cel puternic. Gigi Ifrim (Don), mafiotul glacial sabotat în punctele culminante şi în mijlocul propoziţiilor de un astm care nu-i dă pace, îl ocroteşte ca pe un căţeluş, aruncându-i, din când în când, câte un os. Şi face cu el diverse exerciţii de autoritate, arătând jocul puterii în interiorul unei organizaţii improvizate.
Iar Vlad Zamfirescu (Teach) este infractorul surescitat, misogin, neserios şi egoist, din cauza căruia lucrurile se precipită mai mult decât este cazul.

Este genul de spectacol pe care ţi-ai dori să-l vezi de mai multe ori. La final îţi dai seama că eşti un tâlhar, ca şi cei de pe scenă, pentru că le-ai furat, ca spectator, cele mai frumoase momente din carieră şi ai fugit repede acasă, ca să le pui într-un seif.

* SPECTACOLUL NU ESTE RECOMANDAT PERSOANELOR SUB 16 ANI!


Sambata – 3 septembrie

Ora 19

ONE WOMAN MAGIC SHOW

Cu: Cristina Strecopitov

Regia: Andrei Teasca

Teatrul de Magie prezintă spectacolul Stand-up Comedy Magic Show “One Woman Show” cu prima femeie magician din România.

Teatrul de Magie a lansat un nou concept de Stand-up Comedy Magic Show “One Woman Show” cu magiciana care interpretează rolul unei fete cuminţi şi inocente din provincie ce a venit în Bucureşti pentru a face cariera în magie şi pentru a-şi găsi jumătatea. Plecând de la premisa „Fetele bune ajung în rai, Fetele rele ajung unde vor ele!” ne punem întrebarea dacă personajul va reuşi să îşi păstreze puritatea în zilele noastre? Acest spectacol este unul 100% interactiv iar vedeta principală a show-ului va fi un el, voluntarul ce se va oferii să fie jumătatea unei fete cuminţi.

Duminica – 4 septembrie

Ora 21:00

UN EXERCITIU COMEDIA DELL’ARTE

Cu: Prudentia - Raluca Aprodu / Cinthio - Andrei Hutuleac/ Arlecchino - Alexandru Calin/
Capitano Akaki Akakievici – Idris/ Clate Pulcinella - Vladimir Purdel/ Diavolul - Stefan Lupu/ Muzicianul - Mihai Prejban
Regia - Tudor Lucanu

Masca este un instrument misterios si extraordinar, care ne induce un sentiment de frica. Purtand masca, suntem in pragul unui mister teatral a carui demoni apar cu figuri statice, adevaratele radacini ale teatrului. Plecand de la un exercitiu de lucru cu masca, actorii au dezvoltat situatii si au improvizat textele pana in momentul in care toate descoperirile lor s-au concretizat intr-un scurt spectacol. Povestea este simpla, dar spusa intr-un limbaj care combina mecanismele comice cu improvizatia si acrobatia. Doi tineri indragostiti, pasionati de astronomie, isi pun o dorinta. Datorita unei mici greseli Diavolul cade pe Pamant si isi vara coada in dragostea celor doi, incercand sa ii desparta, dar de fiecare data esueaza

Duminica – 4 septembrie

Ora 19.00

9 GRADE LA PARIS

cu: Alina Berzunteanu
Regia si Scenariul: Peter Kerek

* Un spectacol de teatru-film, dupa o poveste adevarata.

Spectacolul creeaza portretul unei femei, intr-un moment crucial din viata ei: parasirea familiei. Este povestea ultimilor 56 de minute pe care aceasta le petrece la ea in casa, singura, inainte de plecare. N-are nicio remuscare, niciun sentiment de vina, singura ei grija este sa lase totul perfect in urma ei. Dar, pe masura ce incearca sa pregateasca plecarea „perfecta“, lucrurile se complica si ii scapa incetul cu incetul de sub control.

Veti putea urmari aceasta povestea simultan, din doua perspective diferite, cea a teatrului pe de o parte si cea a filmului pe de alta parte.


Luni – 5 septembrie

Ora 19

COPIII RAI

de: Mihaela Michailov

One-Woman- Show: Katia PASCARU

Regia: Alexandru Mihăescu

Şcoala te disciplinează.
Şcoala te-nvaţă să reuşeşti.

Şcoala ta e productivă.

În fiecare an dă elevi reuşiţi.

Dă cetăţeni reuşiţi care vor poduce reuşite.

Ai 11 ani şi nu eşti un copil dresat.

Ai 11 ani şi nu vrei să te faci ce vor alţii.

Tot ce-ţi place nu e în manual.

Pentru tot ce ştii nu primeşti notă.

Luni – 5 septembrie

Ora 21.30

FITNESS

de Jacques de Decker

cu: Mihaela Teleoacă

Regia şi muzica: Mihai Bisericanu

Mihaela Teleoaca ne propune exercitii de fitness pentru suflet. FITNESS spune povestea femeii asa cum numai o femeie poate sa o spuna. De la realism la isterie si deznadejde, Fitness alearga prin stari si contexte diferite, dar si prin personaje diferite.

"Avem stricta nevoie de comunicare, de adevar in relaţia cu cei din jur...Multe necazuri ni le provocam singuri, atat din teama de a fi sinceri, de a ne apropia unii de altii, cat si din lipsa de respect poate fata de cei din preajma...Putem avea multumiri in viata doar daca reusim sa fim comunicativi, atat prin cuvant cat si prin gest. Un eseu atractiv, amar-umoristic despre relatiile dintre oameni." (Mihaela Teleoaca)


Marti – 6 septembrie

Ora 21.30

7 zile din viaţa lui Simon Labrosse

de Carole Frechette

cu: Dan Tudor, Mihaela Teleoacă, Marius Drogeanu

Regia: Dan Tudor

Un spectacol despre; imposibilitatea de adaptare a tinerilor la rigorile vietii cotidiene;permanenta cautare de sine si uneori in sine a unui scop, tel propriu, personal; dorinta de a fi ALTFEL , de a fi Ca MINE, de a fi Eu; vise, ganduri , spaime, motive ale eternei intrebari: NOI CUM FACEM SA FIM?!

" Este placut sa crezi, macar pentru o clipa ca cineva iti poate lua grijile, nelinistile si toate relele ...fie si contra cost."

" Un trio de actori care tare mi-au adus aminte de Tom Hanks si al lui Forrest Gump"


Marti – 6 septembrie

Ora 19

DECLAR PE PROPRIE RASPUNDERE

Dramaturgie spectacol: Alice Monica Marinescu

One-Woman-Show: Alina SERBAN

Regia: David Schwartz

Istoria maturizării unei fete de etnie romă între curtea de spoitori din cartierul Tei în care locuiește și lumea ”majoritarilor” în care învață și lucrează. Între lupta cu sărăcia din curte și lupta cu prejudecățile din exterior. Între respingerea și asumarea propriei identități etnice și culturale.

* Alina Șerban a dezvoltat de doi ani, în diferite variante, un solo-performance bazat pe istoria personală a copilăriei și adolescenței sale. Din decembrie 2010, a lucrat pe dezvoltarea scenariului de spectacol cu Alice Monica Marinescu și David Schwartz


Miercuri – 7 septembrie

Ora 19

NISTE FETE

Cu: Cristina Florea, Diana Cavallioti, Andreea Vasile, Irina Velcescu, Vlad Zamfirescu, Catrinel Dumitrescu.

Regia: Cristi Juncu

Guy are 33 de ani şi s-a decis să se insoare. Nu o poate face până nu işi pune in ordine viaţa amoroasă, bogată şi agitată, de dinaintea mariajului. Intocmeşte o listă cu femeile care i-au trecut prin viaţă şi faţă de care crede că a greşit cu ceva şi ajunge in cele din urmă la un număr rezonabil, cinci, pe care le va căuta si cu care va sta de vorbă, spre a se asigura că lucrurile sunt clare intre ei.
De fapt, Guy vrea să aibă conştiinţa impăcată, explicându-se şi cerând clemenţă. El vrea să pornească in noua sa viaţă senin şi fără obligaţii morale, deci fără resentimente din partea fostelor iubite.
Sam este iubita din colegiu. Doi ani de iubire, doi ani de jurăminte şi promisiuni sfârşiţi abrupt: balul de absolvire il află pe Guy alături de altcineva. In momentul reintâlnirii lor - după 15 ani -, Sam e măritată cu un banal manager de magazin (aşa crede Guy) si are un copil, dar lovitura primită atunci, in adolescenţă. Fiecare, pe rând, îl priveşte în ochi pe cel care le-a părăsit cândva.


Miercuri – 7 septembrie

Ora 21.30

FATA CU CARAMIDA-N GURA

de Theo Herghelegiu

Cu : Cristian Toma, Adelaida Zamfira, Adriana Pârvu / Gabriel Duţu

Regie: Theo Herghelegiu

Spune povestea omului de azi - modelul uman care a ajuns sluga cruzimii în cea mai pură formă a sa, dar, ce-i drept, împachetată-n foiţă de aur; poveste pe care n-a scris-o nimeni altcineva decât noi înşine. Noi, cei care am tolerat şi tolerăm răutatea, ticăloşia, jocul mârşav al manipulatorilor de conştiinţe şi, nu în ultimul rând, impostura. În plus, povestea vorbeşte despre singurătate, dragoste şi moarte. Şi mai vorbeşte despre o trăsătură a individului contemporan; sau, cel puţin, a individului român contemporan: ceea ce nu pot avea, prefer să ucid

Dorin Tudoran propunea într-o carte publicată prin 98, Kakistocraţia, ca pe steagul României, în locul rămas gol după ce stema i-a fost smulsă/decupată în decembrie 89, să fie pusă, ca însemn naţional, o… capră! De ce? Pentru că zicala “Să moară şi capra vecinului” este emblematică pentru acest popor. În momentul de faţă, nu numai că dorim moartea patrupedului cornut, dar avem grijă să otrăvim şi turma de oi, să gâtuim şi găinile şi să împuşcăm şi calu’ bietului om…

Acest spectacol nu vorbeşte însă nici despre capre, nici despre găini. Eroul acestei piese este un câine. Câinele John se întâlneşte cu nefericita traducătoare Gloria (plină de întrebări existenţiale şi tendinţe suicidale) şi au împreună o păţanie. Amândoi sunt fugiţi de-acasă, în sensuri diferite. Intersectarea lor duce la o descoperire simplă, omenească, esenţială – descoperirea sentimentului şi a gestului de tandreţe. Numai că lucrurile nu ajung niciodată (sau mult prea rar) acolo unde ne-am dori. De aceea, Fata cu cărămida-n gură intervine, ca un factor de destin, sau ca un om oarecare şi “rezolvă treaba”… în felul ei. După care, evident, nu mai este nimic de făcut.


Joi – 8 septemmbrie

Ora 19

FETELE GRASE CASTIGA INTOTDEAUNA

de Madeleine George

cu: Alexandra Craciun, Alexandra Gogan, Eliza Pauna, Lavinia Pop Coman

Regia: Dana Voicu

"4 fetze ale aceleiasi probleme: scaderea imaginii de sine a femeii ca raspuns la imaginea promovata de mass-media. 4 varste diferite, 4 feluri diferite de a aborda problema si o realitate care le impinge pe toate catre un deznodamant revelator".


Vineri – 9 septembrie

Ora 19

BULLETS OVER LIPSCANI

cu: Dan Radulescu, Smaranda Caragea, Catalin Babliuc.

Regia: Eugen Gyemant

Parodie cat cuprinde, umor nebun si iz de Woody Allen. 3 actori teribili si foarte tineri. Si o portie de teatru cum nu ai mai gustat. O roscata navaleste in biroul unui detectiv particular si ii cere sa-l gaseasca pe Dumnezeu. Apoi acelasi detectiv joaca Mortal Kombat cu insasi Moartea, pentru 100 de dolari. Iar la final afli ca Libraria Carturesti e o "fatada" care adaposteste un bordel cu prostituate intelectuale: "Nevasta-mea e grozava, nu ma intelege gresit. Dar nu accepta sa-l discute pe Patapievici cu mine! De cate ori mi se face pofta, o sun pe Flossie, matroana. Are un master in literatura comparata. Eu o sun, imi dau un nume fals, si ea imi trimite o intelectuala pe la mine", povesteste unul dintre "clienti", spre deliciul publicului. Bullets over Lipscani este “cel mai savuros spectacol de teatru vazut de HotNews in 2011”.

Cele două personaje principale - detectivul şi tânăra femeie misterioasă care îl angajează pentru a-l găsi pe Dumnezeu ( a cărui existenţă trebuie demonstrată dacă vrea să obţină o notă mare la lucrarea sa de masterat) - mitraliază replici cu aceeaşi uşurinţă cu care gloanţele le scapă din revolverul ascuns fie în buzunarul trenciului de detectiv, fie printre blănurile studentei care îşi schimbă mereu identitatea. Conţinutul acestor replici este, desigur, unul filozofic: existenţialiştii în frunte cu Sartre să îl fi omorât pe Dumnezeu, se întreabă detectivul chemat la secţia de poliţie să identifice un cadavru care se potriveşte portretului Celui Dat Dispărut. Sub acoperirea personajelor schematice din filmele poliţiste, Woody Allen strecoară o viziune ironică, îmbrăcată în tone de umor, asupra intelectualului contemporan, pierdut în labirintul reflexiei filozofice. La urma urmei, ce poate fi mai "sexy" decât un bordel în care fetele sunt specializate pe teme din opera marilor autori, începând cu Dostoievski şi terminând cu Proust.

În rolul unui detectiv a la Humphrey Bogart, plin de nerv, gata oricând să fenteze chiar şi Moartea câştigând un joc pe calculator de Mortal Kombat, Dan Rădulescu face dovada unei disponibilităţi histrionice veritabile, generând permanent surpriză. Smaranda Caragea intră cu uşurinţă în pielea unei întregi serii de femme fatale, accentuându-le depotrivă profilul "psihologic."


Sambata – 10 Septembrie

O FEMEIE SINGURA

de Dario Fo

Ora 19

Recital MAIA MORGENSTERN – PREMIERA!

Regia: Marcel Stanciucu

Un spectacol pe care sa nu-l numim a fi musical ca sa nu fie pretentios dar este un spectacol cu muzica. Un spectacol despre o femeie “a carei viata este data prin razatoare”. Dragostea este drumul de intrare intr-o casnicie. Este sinuciderea drumul de a scapa?


  ©2004-2017 D'AYA