Compania de teatru D'AYA

Recenzii

UN SPECTACOL DE TEATRU

Lucian Pintilie: Spectacolul este încântator, de un humor de buna calitate. Cine nu are humor astazi, singura problema e a calitatii humorului.
Liviu Ciulei : Un spectacol de teatru este o parere in sine. Nu mai aveti nevoie de alta parere.
Catalina Buzoianu: Cand am vazut Un spectacol de teatru am trait o seara magica. O seara dedicate iubirii, prieteniei, admiratiei fara reserve. Spectacolul regizoarei Chris Simion dupa textul lui Aureliu Manea a reusit o performanta unica: ne-a adunat pe toti, aproape pe toti, intr-un spatiu eliberat, curatat de resentimente, orgolii si acele meschine incercari de ca castiga un capital de imagine prin transfer de personalitate. Spectacol frumos, delicat , ca o Pieta. Daruirea actorilor de generatii diferite confereau o aura de ritual - un autosacramental - Lui Aureliu Manea i-ar fi placut. Fiecare gest, fiecare cuvant picurau in sufletele noastre momente de mister, clipe de iubire. Lui Aureliu Manea i-ar fi placut.
Maia Morgenstern: Eu am fost la spectacolul Un spectacol de teatru. Si nu m-am multumit numai sa fiu simplu spectator, m-am ambitionat sa particip afectiv si efectiv in spectacol: sa ma implic, va sa zica! Pentru ca m-a incitat si m-a provocat!
Mihai Dinvale: Ma bucur ca spatiul de la Teatrul Foarte Mic poate fi pus la dispozitia tinerelor talente pentru a-si experimenta viziunile teatrale si a-si incerca primii pasi pe o scena profesionista.
Elie Malka : Cel mai bun spectacol pe care l-am vazut in ultimii ani.
Ion Tobosaru : Un spectacol de teatru se constituie ca un real eveniment in ceremonialul scenic modern, in spiritualitatea contemporana noua-ne. Pluteste in ducatul ritualului spiritual regretatului Aureliu Manea - reala personalitate in epidaurul teatrului romanesc. Exegeza scenica de sensibilitate, emotionalitate si efervescenta spirituala poarta amprenta iunonei minerve Chris Simion. In cercul creatiei scenice Melpomene ( Adriana Trandafir , Claudia Negroiu , Simona Ghita , Ioana Marchidan ) si Divini Hristioni ( Gabriel Fatu, Andreas Petrescu , Tudor Aaron Istodor ), creatii ce ivesc univers spiritual in fictiuni scenice rimante cu inteligenta activa si sensibilitatea eficace dovedite intr-un spectacol ce se recomanda a fi ravnitor si exponential in regatul artelor.
Mircea Ghitulescu: Chris Simion (care pune in scens orice text in afara celor scrise anume pentru scena ) a alcatuit un scenario dupa scrierile lui Aureliu Manea, regizorul care supraviertuieste propriei legende. Rezultatul este un amuzant spectacol pirandellian in care teatrul e propriul sau personaj. Deviza este "asta seara se improvizeaza", dar improvizatia are profunzimea ei pentru ca multi nu stiu, repetitia unui spectacol poate fi mai spectaculoasa decat reprezentatia de gala. Chris Simion s-a obisnuit sa aiba dreptate si nu greseste nici acum. Un spectacol de teatru cu Adriana Trandafir este singura teorie a repetitiei pe care o urmaresti cu voiosie.
Ion Cocora : Piesa lui Aureliu Manea are ca tema nasterea actului teatral. O tema tentanta, cu deosebire prin miraculosul ei, din care o tanara regizoare a reusit sa construiasca un scenario-spectacol dinamic, impingand conventia la liziera oniricului dar si a ludicului, cu intentia clara de a soca, fara sa piarda insa o clipa din vedere firescul, emotia, acapararea spectatorului inainte de toate. Deci spectacolul place, incanta! Cred ca daca Manea l-ar fi vazut, l-ar fi bucurat peste masura, asa cum numai el stia sa se bucure de teatrul adevarat.

SCAUNELE

Catalina Buzoianu: Este un spectacol foarte bun,cu o viziune regizorala originala, un spectacol unde actorii isi interpreteaza rolurile ireprosabil.Spectacolul se poate juca oriunde in lume.
Maia Morgenstern: Este un spectacol in spiritul lui Ionesco.Desi realizat modern cei care au lucrat la acest spectacol au prins exact umorul dramaturgului.Sunt invidioasa ca nu joc in spectacolul asta.
Jonathan Scheele: Am renuntat la o intalnire pe care o aveam in afara Bucurestiului ca sa vin sa vad spectacolul realizat dupa textul lui Ionesco.Si nu-mi pare rau.A fost extraordinar.Eu sunt un iubitor de teatru dar un spectator foarte riguros.Spectacolul acesta mi-a atins latura sensibila, m-a emotionat.
Matei Visniec: Este un spectacol foarte bine construit, cu o descifrare a textului noua si cu o propunere scenica (regizorala si scenografica) inedita.
John Elsom: Ideea Oratorului care controleaza destinele celor doi batrani este originala.Nu am mai vazut-o propusa de nici un regizor.Iar folosirea marionetelor si a pantomimei ca modalitati de expresivitate scenica este in cord cu spiritul dramaturgului.Este o cheie in care absurdul lui Ionesco se justifica perfect. Sunt convins ca lui Ionesco i-ar fi placut.
Jean Francois Chenin(Presedinte,Alliance Francaise) : Am vazut mult Ionesco pana acum. Este foarte greu pentru un regizor sa prinda cheia textelor lui. Spectacolul pe care l-am ales are un concept regizoral original, actorii fac performanta si reusesc sa sensibilizeze spectatorul permanent. E un spectacol cu forta, care se adreseaza atat publicului avizat, dar si publicului neavizat,care cauta in primul rand povestea si emotia.

©2004-2017 D'AYA